Оновлені прогнози розвитку рекламно-комунікаційного ринку України 2025
01.08.2025Традиційно за підсумками першого півріччя експерти Всеукраїнської рекламної коаліції переглядають свої грудневі прогнози річних об’ємів рекламно-комунікаційного ринку.
Велика шана та подяка Силам оборони України за можливість нашому ринку працювати та продовжувати його розвиток! Без них це було б неможливо…
Наше поточне бачення ринку 2025 року – це зростання на 16% vs. 2024, ми зменшили прогноз динаміки на 2% в порівнянні з грудневим прогнозом, в першу чергу за рахунок перегляду динаміки ринків ТБ та радіо реклами. 
 При цьому варто розуміти, що кінцевий результат 2025 року дуже залежить від того, чи будуть обстріли енергоструктури у вересні-грудні і, як наслідок, чи будуть відключення електроенергії:
| 
 | Підсумки 2024, млн грн | Прогноз 2025 грудень, млн грн | Прогноз 2025 серпень, млн грн | Відсоток зміни 2025 до 2024, % | 
| ТБ-реклама, всього | 5 800 | 7 175 | 6 115 | 5% | 
| Пряма реклама | 5 300 | 6 500 | 5 565 | 5% | 
| Спонсорство | 500 | 675 | 550 | 10% | 
| Digital ТБ | 750 | 900 | 900 | 20% | 
| Реклама в пресі, всього | 387 | 435 | 464 | 20% | 
| Національна преса | 258 | 297 | 322 | 25% | 
| в т.ч. спонсорство | 62 | 71 | 71 | 15% | 
| Регіональна преса | 54 | 59 | 59 | 9% | 
| Спеціалізована преса | 75 | 79 | 83 | 11% | 
| OOH Media, всього | 4 626 | 5 742 | 5 989 | 29% | 
| Зовнішня реклама | 2 988 | 3 701 | 3 861 | 29% | 
| Транзитна реклама | 790 | 928 | 955 | 21% | 
| DOOH | 796 | 1 055 | 1 112 | 40% | 
| Indoor реклама | 52 | 58 | 61 | 17% | 
| Радіо реклама, всього | 1035 | 1295 | 1190 | 15% | 
| Національне | 680 | 875 | 815 | 20% | 
| Регіональне | 85 | 100 | 95 | 12% | 
| Спонсорство | 270 | 320 | 280 | 4% | 
| Digital (Internet) Media реклама | 17 208 | 19 240 | 19 789 | 15% | 
| Всього рекламний медіа ринок | 29 806 | 34 787 | 34 447 | 16% | 
Digital
IAB Україна провела у березні 2025 хвилю дослідження обсягів ринку інтерактивної реклами за власною методологією, що передбачає три послідовні етапи та крос-перевірку даних, наданих агенціями, паблішерами, продавцями CTV та дослідниками.
 
 Саме такий підхід дозволяє оцінити ті бюджети, які неможливо верифікувати за допомогою паблішерів: Facebook, Instagram, Youtube тощо.
Серед основних драйверів ринку хочеться відзначити швидке зростання обсягів пошуку на SMM, для інших напрямків digital реклами зростають на рівні 15-20%.
| Digital реклама | Підсумки 2024, млн грн | Прогноз 2025 грудень, млн грн | Прогноз 2025 серпень, млн грн | Відсоток зміни 2025 до 2024, % | 
| Банерна реклама, оголошення в соціальних мережах, rich medіа | 9 900 | 10 771 | 11 384 | 15% | 
| Цифрове відео, вкл YouTube (без СТV) | 7 308 | 8 469 | 8 404 | 15% | 
| ВСЬОГО ІНТЕРНЕТ МЕДІА | 17 208 | 19 240 | 19 789 | 15% | 
| Пошук (платна видача в пошукових системах), включаючи частину GDN | 20 228 | 28 403 | 28 403 | 40% | 
| Інфлюенсер маркетинг | 714 | 612 | 856 | 20% | 
| SMM* | 824 | 1 189 | 1 236 | 50% | 
| SEO | 1 876 | 1 789 | 2 251 | 20% | 
| Інший диджитал | 477 | 621 | 621 | 30% | 
| ВСЬОГО ІНТЕРНЕТ РИНОК | 41 327 | 51 854 | 53 156 | 29% | 
*містить частину медіабюджетів, розміщених через профільні агенції
ТБ
Не дивлячись на покращення позицій ТБ як медіа й зростання місячного охоплення, як наслідок покращення TVR на 3% в порівнянні з 2024, оптимістичний прогноз ринку прямої реклами в 2025, на жаль, не здійснився. Пояснень цьому багато й більшість з них не залежать від ТБ. Тут і продовження війни й зміни в законодавстві, які суттєво вплинули на найбільшу категорію рекламодавців «Фарма». Але факт залишається фактом і об’єм телевізійної реклами рік до року зросте лише на 5%, що суттєво менше попереднього прогнозу в 20%-25%. 
 Основна проблема полягає в скороченні кількості рекламодавців, особливо в сегменті «середніх» і «малих», які й мали стати драйвером зростання ринку, на який повернулися всі топові гравці.
Спонсорство, на жаль, теж не вийде на прогноз зростання в 35%. Фактична заборона  «бетінгу» на телебаченні суттєво скоротила бюджети цієї категорії і як наслідок вона, будучи другою в минулому році за активністю, впала на 70%. Треба зазначити, що кількість компаній, що активно використовує спонсорство залишається стабільною, але середня активність кампанії падає. Тому оптимістичним прогнозом для спонсорства буде 10% зростання, а ринок становитиме 550 мільйонів гривень.
 
 Отже зміни будуть мінімальні й ринок зросте з 5,8 мільярдів гривень до 6,1 мільярда.
Digital TБ
Для цього сегменту прогноз лишається на рівні +20% до минулого року. Можна констатувати, що Digital ТБ дійсно став частиною як диджитальних кампаній, так ТБ кампаній для максимізації охоплення. Велика кількість спортивних подій, що транслюється на ОТТ-платформах лише сприяє розвитку цього медіа.
ООН
На протязі першого півріччя 2025 року зовнішня реклама продовжувала демонструвала стійкий тренд до зростання. Галузь прогнозує збільшення обсягів і в 2025 році, на рівні 29 %.
Прогнозовано, випереджаючи по темпах збільшення бюджетів на звичайних рекламо носіях, зростав сегмент DOOH. Після стабілізації ситуації з енергопостачанням підвищився обсяг реклами. Не зважаючи на війну з’являтись нові, цифрові рекламні конструкції, в тому числі і в регіонах. В 2025 році галузь прогнозує зростання цього сегменту на 40%.
Драйверами зростання є стабільний попит з боку системних рекламодавців. 
 Цілком природньо, в умовах стабілізації лінії фронту на сході та в умовах очікування позитивних результатів від перемовного тиску на агресора, виглядає практично довоєнна зайнятість рекламних площин, в 75-85% , в західних регіонах. 
 Це підштовхує ринок до зростання цін. Весняна компанія поточного року показали підвищення зайнятості в центральних і, навіть, в східних регіонах країни.
Завдяки роботі ІКЗР, провідних операторів були відновлені моніторинг в 15 містах. На ринку з’явились дослідження по цільових аудиторіях в 10 найбільших містах України.
 
 Транзитна реклама
 
 Уточнений прогноз на зараз +21% зростання по відношенню до 2024 року, тобто загальний прогнозований об'єм ринку в 2025 складе 955 млн грн.
ТОП клієнти ринку транзитної і транспортної реклами в 2025: Nestle, Kyivstar, Comfy, Aлло, Сільпо, Rozetka, PepsiCo, Цитрус, RIA, ПриватБанк, МХП, Квайссер Фарма, Кормотех, Сomfy
Фактори зростання і покращення прогнозу:
- Спостерігається високий рівень продажу більшості топових, мережевих позицій в метрополітені, в транспорті, в поїздах Інтерсіті. 100% заповненості по ряду позицій вже до кінця року
- Нові клієнти або відновлення активності великих гравців після перерви (2022-2024 рік без активності)
- Використання сплітів з традиційним ООН
- Високий попит на Ambient, нестандартні, великі формати реклами – брендування транспорту, брендування поїздів метро і т.д.
- Необхідність мультирегіональної комунікації у клієнтів з регуляцією тиску в залежності від регіону
- Важливе значення м. Київ, тому використання на максимальному рівні місцевої рекламної інфраструктури та підвищений попит на рекламу на/в транспорті у великих обласних центрах – Львів, Дніпро, Одеса
Радіо
У першому півріччі 2025 року ринок радіореклами демонструє зростання в низці категорій, а прогноз на весь рік фіксується на рівні +15%.
 
 Серед ТОП категорій залишаються: «ліки», «автотранспорт», «ювелірні вироби», «продовольчі товари».  
 Протягом останніх трьох років стабільне зростання в першому півріччі демонструють такі категорії: «будівництво та ремонт», «оздоблювальні матеріали», «меблі та інтер’єр», «косметика», «зв’язок та комунікації», «алкогольні напої», «торгівля», «медицина», «нерухомість», «ТРЦ», «одяг та взуття».
 Особливо варто відзначити категорію «страхування» — її бюджет за перше півріччя 2025 року перевищив сукупний бюджет за відповідні періоди попередніх чотирьох років. 
 
 Зростання демонструють передусім ті категорії, що відповідають на актуальний попит і пропонують продукти та послуги, які вирішують нагальні потреби тут і зараз.
Динаміка ринку, поява нових рекламодавців і ротація лідерів серед категорій формують сприятливі умови для подальшого зростання інвестицій у радіорекламу в другому півріччі.
Реклама в пресі
Експерти УАМБ відзначають дві важливі тенденції, які лежать в основі уточнення прогнозу обсягів реклами в періодичних медіа на 2025 рік.
По-перше, експерти УАМБ відзначають особливий попит рекламодавців на інвентар спеціалізованих медіа. Цей інструмент сьогодні привертає увагу багатьох рекламодавців.
По-друге, дуже важливим наголосом у розміщенні реклами в періодичних медіа є одночасне використання усіх платформ медіа, як регіональних так і національних – цифрових та друкованих. Мова про розміщення реклами одночасно і на цифрових платформах (вебсайт, платформи в соціальних мережах), і на традиційних друкованих.
Комбінація цих факторів та аналіз тенденцій у реальному розміщення стали підставою для уточнення, яке подає Експертна рада УАМБ в прогнозних показниках на 2025 рік і тепер ми очікуємо 20% зростання у цьому році.
МАМІ
За результатами півріччя експерти Міжнародної Асоціації Маркетингових Ініціатив (МАМІ) попередньо підтверджують дані прогнозів щодо розвитку ринку маркетингових сервісів у 2025 році, які були опубліковані у грудні 2024 року.
Але є коригування даних за 2024 рік після проведення аналізу Рейтингу агентств маркетингових сервісів згідно доходів. Цей рейтинг є основою для оцінки ринку МС та включає об'єктивне вимірювання обігу та динаміки розвитку ринку, рейтингування ключових компаній і дослідження тенденцій. Основні зміни в обсягах стосуються Consumer та Event marketing, по цим напрямкам був значно більший ріст +60%, і загалом загальне зростання ринку маркетингових сервісів у 2024 році збільшилося до +42%.
Зазначимо загальні тренди на 2025 рік:
- Невелике зростання ринку – частково за рахунок активностей, частково під впливом інфляції, яка триватиме. Середньоочікуваний приріст – 20-30% у кожній категорії.
- Дефіцит кадрів, проблеми з енергопостачанням.
- Акцент – максимальна результативність у короткостроковій перспективі, колаборації, комплексні кампанії, кумулятивний ефект. Частина проєктів на підтримку існуючих досягнень, щоб їх не втратити.
- Умови непередбачуваності, тобто максимальна гнучкість, планування й дії «короткими перебіжками».
Це дає підстави зберігати оптимістичний, але виважений прогноз на рівні +23% загального зростання ринку у 2025 році.
| Маркетингові сервіси | Оновлені підсумки 2024, млн грн | Прогноз 2025 серпень, млн грн | Відсоток зміни 2025 до 2024, % | 
| Обсяг ринку МС, ВСЬОГО | 5 023 | 6 246 | 23% | 
| У тому числі: | 
 | 
 | 
 | 
| Trade marketing (Мерчандайзинг, Trade promo, Програми мотивації та контролю персоналу) | 1 911 | 2 293 | 20% | 
| Loyalty marketing (Mailing, DB management, Contact-Center) | 739 | 849 | 15% | 
| Consumer marketing | 1 121 | 1 402 | 25% | 
| Event Marketing and Sponsorship | 1 309 | 1 702 | 30% | 
Ігор Полосьмак, Наглядова Рада ВРК