ВРК повертає рейтинг «Медійна агенція року»

02.12.2025

Всеукраїнська рекламна коаліція оголосила відновлений та оновлений рейтинг «Медійна агенція року 2025». Лідером стало агентство Performics Ukraine, яке очолило рейтинг за результатами медійних агенцій у двох ключових рейтингах – креативності та ефективності. 

Нещодавно ВРК опублікувало рейтинг «Комунікаційне агентство року», який був сформований за підсумками Національного рейтингу креативності та Національного рейтингу ефективності комунікаційних креативних агенцій. Багато медійних агентств присутні в обох рейтингах, проте якщо рейтинг креативності включає медіа агентства, то рейтинг ефективності для них рахується окремо. Сумарного рейтингу досі не було.  

Раніше рейтинг «Медійна агенція року» формувався з урахуванням Національного рейтингу ефективності, рейтингу «Вибір рекламодавця» та білінгових ранків. Наразі білінговий рейтинг не застосовується, проте креативність і ефективність медійних агентств продовжує рахуватись. 

Тому було прийняте рішення виділити з загального рейтингу окремий – «Медійна агенція року 2025», який розраховуватиметься за тими ж правилами, що й рейтинг «Агентство року» для комунікаційних креативних агентств. 

Тобто рейтинг «Медійна агенція року 2025» складається на основі підсумків двох основних рейтингів для медійних агенцій – Національного рейтингу креативності та Національного рейтингу ефективності. Участь у рейтингу беруть лише ті медійні агенції, які входять одночасно в обидва списки. 

Правила розрахунку рейтингу:

  • У рейтингу кожному місцю відповідає певна кількість балів: 1 місце – 100 балів, 2 місце – 90, 3 місце – 80, 4 місце – 70, 5 місце – 60, 6 місце – 50, 7 місце – 40, 8 місце – 30, 9 місце – 20, 10 місце – 10, для всіх місць після 10-го нараховується по 5 балів.
  • У розрахунку враховуються лише місця в рейтингах (ранки), а не кількість балів, зазначена в самих рейтингах креативності та ефективності.
  • Якщо агентства розділяють одну позицію (місце) в рейтингах креативності чи ефективності, маючи однакову кількість балів, зараховується значення, що відповідає найвищому рангу. Наприклад, якщо агентства поділяють місця 5-7 з однаковою кількістю балів у Національному рейтингу креативності, кожному агентству, що займає ці місця, нараховується по 60 балів у розрахунку рейтингу «Агентство року».
  • Для рейтингу «Медійна агенція року» встановлено наступні вагові коефіцієнти для зведення результатів двох рейтингів: бали отримані медійними агентствами в Національному рейтингу креативності – 50%, Національний рейтинг ефективності медійних агентств – 50%. 

∑=0,5*Creativity & Craft (5-100) + 0,5*Effectiveness (5-100) 

Отже, отриманий показник суми вноситься до рейтингу «Медійна агенція року» і відповідно визначає його місце (ранг). 

На основі результатів двох рейтингів – Національного рейтингу креативності 2025 і Національного рейтингу ефективності 2025 – оголошується «Медійна агенція року 2025».

ВРК не виключає, що наступний рейтинг «Медійна агенція року 2026» може бути проведений за новими правилами, які може відпрацювати і прийняти Комітет Медіа агентств ВРК, який тільки розпочинає свою роботу в оновленому складі. 

Rank

Agency

Creative (50%)

Effectiveness (50%)

Amount

1

Performics Ukraine

40

45

85

2

Starcom

25

50

75

3

Promodo

50

20

70

4

Webpromo

50

2,5

52,5

5

Netpeak

20

30

50

6-7

iProspect Ukraine

30

15

45

EssenceMediacom Ukraine

35

2,5

37,5

8

OMD Optimum Media

2,5

35

37,5

9

Media First Ukraine

5

25

30

10

Spark Foundry Ukraine

15

2,5

17,5

11

Inweb

10

2,5

12,5

12

MixDigital

5

2,5

7,5

13

Havas Media Ukraine

2,5

2,5

5