ВРК повертає рейтинг «Медійна агенція року»
02.12.2025Всеукраїнська рекламна коаліція оголосила відновлений та оновлений рейтинг «Медійна агенція року 2025». Лідером стало агентство Performics Ukraine, яке очолило рейтинг за результатами медійних агенцій у двох ключових рейтингах – креативності та ефективності.
Нещодавно ВРК опублікувало рейтинг «Комунікаційне агентство року», який був сформований за підсумками Національного рейтингу креативності та Національного рейтингу ефективності комунікаційних креативних агенцій. Багато медійних агентств присутні в обох рейтингах, проте якщо рейтинг креативності включає медіа агентства, то рейтинг ефективності для них рахується окремо. Сумарного рейтингу досі не було.
Раніше рейтинг «Медійна агенція року» формувався з урахуванням Національного рейтингу ефективності, рейтингу «Вибір рекламодавця» та білінгових ранків. Наразі білінговий рейтинг не застосовується, проте креативність і ефективність медійних агентств продовжує рахуватись.
Тому було прийняте рішення виділити з загального рейтингу окремий – «Медійна агенція року 2025», який розраховуватиметься за тими ж правилами, що й рейтинг «Агентство року» для комунікаційних креативних агентств.
Тобто рейтинг «Медійна агенція року 2025» складається на основі підсумків двох основних рейтингів для медійних агенцій – Національного рейтингу креативності та Національного рейтингу ефективності. Участь у рейтингу беруть лише ті медійні агенції, які входять одночасно в обидва списки.
Правила розрахунку рейтингу:
- У рейтингу кожному місцю відповідає певна кількість балів: 1 місце – 100 балів, 2 місце – 90, 3 місце – 80, 4 місце – 70, 5 місце – 60, 6 місце – 50, 7 місце – 40, 8 місце – 30, 9 місце – 20, 10 місце – 10, для всіх місць після 10-го нараховується по 5 балів.
- У розрахунку враховуються лише місця в рейтингах (ранки), а не кількість балів, зазначена в самих рейтингах креативності та ефективності.
- Якщо агентства розділяють одну позицію (місце) в рейтингах креативності чи ефективності, маючи однакову кількість балів, зараховується значення, що відповідає найвищому рангу. Наприклад, якщо агентства поділяють місця 5-7 з однаковою кількістю балів у Національному рейтингу креативності, кожному агентству, що займає ці місця, нараховується по 60 балів у розрахунку рейтингу «Агентство року».
- Для рейтингу «Медійна агенція року» встановлено наступні вагові коефіцієнти для зведення результатів двох рейтингів: бали отримані медійними агентствами в Національному рейтингу креативності – 50%, Національний рейтинг ефективності медійних агентств – 50%.
∑=0,5*Creativity & Craft (5-100) + 0,5*Effectiveness (5-100)
Отже, отриманий показник суми вноситься до рейтингу «Медійна агенція року» і відповідно визначає його місце (ранг).
На основі результатів двох рейтингів – Національного рейтингу креативності 2025 і Національного рейтингу ефективності 2025 – оголошується «Медійна агенція року 2025».
ВРК не виключає, що наступний рейтинг «Медійна агенція року 2026» може бути проведений за новими правилами, які може відпрацювати і прийняти Комітет Медіа агентств ВРК, який тільки розпочинає свою роботу в оновленому складі.
|
Rank |
Agency |
Creative (50%) |
Effectiveness (50%) |
Amount |
|
1 |
Performics Ukraine |
40 |
45 |
85 |
|
2 |
Starcom |
25 |
50 |
75 |
|
3 |
Promodo |
50 |
20 |
70 |
|
4 |
Webpromo |
50 |
2,5 |
52,5 |
|
5 |
Netpeak |
20 |
30 |
50 |
|
6-7 |
iProspect Ukraine |
30 |
15 |
45 |
|
EssenceMediacom Ukraine |
35 |
2,5 |
37,5 |
|
|
8 |
OMD Optimum Media |
2,5 |
35 |
37,5 |
|
9 |
Media First Ukraine |
5 |
25 |
30 |
|
10 |
Spark Foundry Ukraine |
15 |
2,5 |
17,5 |
|
11 |
Inweb |
10 |
2,5 |
12,5 |
|
12 |
MixDigital |
5 |
2,5 |
7,5 |
|
13 |
Havas Media Ukraine |
2,5 |
2,5 |
5 |