Рекомендації EACA щодо медіа-аудиту

10.04.2025

Європейська асоціація комунікаційних агенцій (EACA) презентувала оновлену версію публікації «Міжнародні стандарти зовнішнього медіа-консалтингу та аудиту», вперше представленої ринку три роки тому. Всеукраїнська рекламна коаліція, як член EACA, рада поділитися оновленим документом з професійною спільнотою українського рекламно-комунікаційного ринку. 

За останні три роки після першої публікації документа EACA індустрія зазнала значних змін.

Медійні агентства визнають, що незалежний медіа-аудит і оцінка ефективності агентств – процес складний і стає дедалі більш комплексним через появу нових метрик. 

Рекламодавці можуть отримати суттєву додаткову цінність, залучаючи зовнішніх фахівців — для консалтингу, навчання та аналітики ринку, — за умови, що надана експертиза відповідає реальним KPI, за якими вимірюється ефективність агенції. 

Останні роки ознаменувалися трансформаціями у сфері консалтингу та аудиту: спостерігається злиття великих гравців і розширення спектру надаваних послуг.

Оновлений документ EACA, який також отримав нову назву — «Міжнародні стандарти зовнішнього медіа-консалтингу та аудиту», — покликаний відобразити ці зміни та забезпечити дотримання основних етичних і професійних норм усіма сторонами процесу. Документ спрямований на формування прозорих умов співпраці, надання релевантної аналітики, а також захисту даних як для агентств, так і для рекламодавців.

У попередній версії було представлено набір критеріїв, рекомендованих як правила взаємодії між агентствами, рекламодавцями та незалежними медіа-консультантами й аудиторами. Актуалізована версія документа стала результатом спільної узгодженої позиції всіх шести глобальних холдингів медіа-агенцій. 

Документ охоплює питання медіа-аудиту та процесів медіа-пітчингу (оцінювання цінових пропозицій), однак не стосується інших типів аудитів або перевірок на відповідність, що можуть проводитися консалтинговими компаніями. 

Повна версія документу за посиланням.