Мови нацменшин тепер дозволено використовувати в рекламі

25.09.2023

На минулому тижні Верховна Рада прийняла законопроєкт 9610 про зміни до Закону «Про національні меншини (спільноти) України», що було однією з вимог для початку переговорів про вступ України до ЄС. 

Серед інших змін до Закону України «Про національні меншини (спільноти) України», є пункт, що стосується реклами, а саме:

  • У населених пунктах, в яких традиційно проживають особи, які належать до національних меншин (спільнот), або в яких такі особи складають значну частину населення, допускається поширення внутрішньої та зовнішньої реклами, а також реклами у відповідних аудіальних та аудіовізуальних медіа місцевої категорії, виконаної державною мовою та дубльованої мовами відповідних національних меншин (спільнот). 
  • Текст дублювання мовою національної меншини (спільноти) не має бути більшим за обсягом та розміром шрифту, ніж текст, виконаний державною мовою. Вимоги до розміру шрифту не є обов’язковими при написанні найменувань товарів, охоронюваних законом торговельних марок (знаків для товарів і послуг) та комерційних найменувань. Об’єкти права інтелектуальної власності рекламуються з урахуванням вимог, передбачених Закону України «Про рекламу».

Нові зміни також регламентують, що у населених пунктах, де проживають національні меншини, дозволено буде використання їхньої мови у культурно-мистецьких, розважальних або видовищних заходах та під час надання допомоги.

Законом також деталізовано порядок визначення певних населених пунктів як таких, де живуть представники тієї чи іншої національної меншини. Водночас акцентується, що дія закону не буде поширюватися на росіян, які мешкають на території України.