ВРК оновлює свій прогноз щодо обсягів рекламного ринку 2023

05.09.2023

По результатах дослідження IAB Україна отримала фактичні показники обсягів ринку інтерактивної (digital) реклами, таким чином у ВРК з'явилася можливість оновити свою таблицю з прогнозами всього рекламного медіа ринку. 

Звертаємо увагу, що оновлення вказаних даних не знімає питання, щодо актуальності перегляду структури, класифікації всього рекламного ринку, і розробки або власного індустріального стандарту, або прийняття за такий якусь з існуючих класифікацій (WARC, IAB, Zenith…). 

Також зазначимо, що між даними IAB і ВРК є деякі відмінності, які викликані розбіжністю у вже згаданій «класифікації» сегментів ринку. IAB називає цифрове телебачення «connected TV» і зараховує його обсяги ринку до інтернет-медіа. ВРК виділяючи цей сегмент, на відміну від IAB, а також від WARC, чия класифікація найбільш розповсюджена наразі у світі, вирішила не включати Digital TV у склад Телебачення, а показити окремим рядком у таблиці.

Крім того, ВРК не переглядає підсумкові дані обсягів ринку попереднього року, якщо в середині року поточного один із сегментів ринку вносить зміни до своїх минулорічних обсягів (звісно, якщо ці дані не мають принципового значення), щоб не вносити плутанину до вже зафіксованих даних щодо всього ринку. Оскільки є деякі відмінності в абсолютних величинах, природно, що такі переносяться на відносні. Втім, всі ці відмінності не суттєві.

А ось, що суттєво, то це те, що завдяки цифровій рекламі рекламний ринок цього року виросте у порівняні з минулим роком не на третину, а майже на дві – згідно з уточненими даними зростання ринку складе 64%. 

 

Підсумки 2021, млн грн

Підсумки 2022, млн грн

Відсоток зміни 2022 до 2021, %

Прогноз 2023, млн грн

Відсоток зміни 2023 до 2022, %

ТБ-реклама, всього

13 642

2 604

- 81%

3 780

45%

Пряма реклама

11 854

2 370

-80%

3 430

45%

Спонсорство

1 788

234

-87%

350

50%

Цифрове ТБ

n/a

n/a

 

200

 

Реклама в пресі, всього

1 599

342

-79%

345

1.0%

Національна преса

960

221

-77%

228

3.0%

в т.ч. спонсорство

243

56

-77%

57

2.0%

Регіональна преса

268

51

-81%

48

-5.0%

Спеціалізована преса

371

70

-81%

69

-1.0%

OOH Media, всього

4 098

1 756

-57%

2 653

51%

Зовнішня реклама

3 092

1 363

-56%

1 987

46%

Транспортна реклама

397

90

-77%

144

61%

DOOH

518

273

-47%

482

76%

Indoor реклама

90

30

-67%

40

33%

Радіо реклама, всього

855

333

-61%

555

67%

Національне

605

240

-60%

400

67%

Регіональне

80

33

-59%

50

52%

Спонсорство

170

60

-65%

95

58%

Реклама в кінотеатрах

26

2

-92%

n/a

 

Digital (Internet) Media реклама

12 833

7 190

-42%

12 567

75%

Всього рекламний медіа ринок

33 053

12 227

-63%

20 100

64%

Також IAB Україна отримала немедійні показники ринку інтернет реклами, отже тепер ми маємо річний прогноз-2023 і по ринку digital-реклами загалом. 

Digital реклама

Прогноз 2023, млн грн

Динаміка 23/22

Банерна реклама, оголошення в соціальних мережах, rich medіа

7 546

143%

Цифрове відео, вкл YouTube

5 021

68%

ВСЬОГО ІНТЕРНЕТ МЕДІА

12 567

105% (з урахуванням переглянутих даних 2022)

Пошук (платна видача в пошукових системах), включаючи частину GDN

 

15 606

 

25%

Інфлюенсер маркетинг

523

164%

SMM

512

30%

у т.ч. SEO

682

23%

Інший диджитал

398

15%

ВСЬОГО ІНТЕРНЕТ РИНОК

29 606

52%