Ніщо не може зупинити креативність, навіть танки. Що міжнародні судді говорять про КМФР 2022

23.06.2022

Конкурсні роботи на Київському Міжнародному Фестивалі Реклами 2022 в рамках Ukrainian Creative Stories оцінювали три міжнародні суддівські команди з 13 країн. Організатори запитали їх думки про фестиваль у воєнні часи та про враження від українських та інших міжнародних робіт цього року. 

Судді розповідають, що звичайно фестиваль – це можливість дізнатися про найкращі роботи з інших ринків та зрозуміти соціокультурний контекст. КМФР і раніше був важливою подією. Але цього року, як відмічають судді, він був особливим і ще важливішим. Беручи участь в командах журі та розповсюджуючи інформацію про це в своїх країнах, судді відчували, що можуть трішки допомогти своїм колегам з України.

 

ПРО КМФР 2022 

“Є багато причин, чому КМФР 2022 був особливим, – говорить Marcin Talarek, Associate Creative Director, GONG, Польща, – серед них акцент на проєктах Positive Change та міжнародний мікс учасників, які бажають підтримати Україну. Ця дивна суміш ідей, які намагаються рухати світ вперед у різних країнах, разом з духом солідарності з українською креативною індустрією зробила КМФР справді унікальним. Але я також думаю, що скорочений формат фестивалю, його сувора зосередженість на креативності, що стосується справді важливого, дозволяє нам краще уявити позитивні зміни в самій рекламній індустрії.” 

Nicolas Becker, Executive Creative Director, Havas München, Німеччина додає, що фестиваль, перш за все, дав дуже “зворушливий інсайт” про душу українських креативників, яка б залишилася для суддів прихованою без роботи у журі. 

“І, перш за все, тепер люди за межами України мають уявлення про те, що рухає людьми в Україні, який біль вони відчувають, а також, що є дуже важливо, – з якою великою відвагою, креативністю, а іноді навіть дотепністю зустрічається російська агресія, – говорить Nicolas Becker. – Мій найважливіший інсайт: ніщо не може зупинити креативність. Навіть танки”. 

Susana Perez, Executive Creative Director, Proximity, Іспанія говорить, що вважає проведення рекламного фестивалю у воєнний час дуже сміливим рішенням. “КМФР дуже швидко відреагував і перетворив фестиваль на платформу, яка дозволила нам зрозуміти становище наших колег в Україні” – зазначила вона. 

“Креативність є одним із найпотужніших способів створити краще майбутнє, – вважає Suvi Lähde, Executive Creative Director, SEK, Фінляндія. – Зрештою, бренди мають всю силу впливати не лише на бізнес, а й на суспільство”. 

З колегою згоден Evan Benedetto, SVP Group Creative Director, Edelman, США. За його словами, креативність особливо важлива в найважчі часи. Це може надихнути, дати надію та допомогти світу побачити правду. Тому Evan вважає цьогорічний фестиваль КМФР важливішим, ніж будь-коли. 

Toka Areshidze, Creative Director, Redberry, Грузія говорить, що КМФР має “емоційний та болючий контекст”, що різко підвищує його значення у світі реклами. Toka зазначив, що у конкурсі було багато чудових оригінальних ідей, які надихнули його так, як він не уявляв, що це можливо. “Це дає мені надію, що з цією жахливою темрявою та обурливою несправедливістю можна впоратися за допомогою нашої правди та творчості” – говорить креативник з Грузії. 

Судді відмітили, що не всі роботи були на високому рівні, оскільки багато робіт було подано лише для підтримки  – так й мало бути за цьогорічних обставин. А ще судді зазначили, що роботи були ніби розділені на дві частини. Так Nicolas Becker зазначає, що з одного боку, були великі і дуже креативні роботи, які він вже бачив на інших фестивалях, а з іншого – були дуже локальні, в тому числі студентські роботи, які змушували глядача неприкрашенно і хвилююче розглядати війну. 

Jhonatan Gibson, Creative Director, TBWA \ Peru, Перу зазначив, що деякі заявки були гарними ідеями, але в неправильних категоріях. 

Suvi Lähde зазначила, що у її категоріях, ймовірно, 10% робіт були на високому рівні від креативної стратегії до ідеї та виконання. 

А ось Sandra Schilling, Executive Creative Director, Glück Berlin GmbH, Німеччина розповіла, що вона судила близько 300 робіт, тож онлайн-суддівство зайняло досить багато часу. Та вона була вражена кількістю та якістю українських робіт, створених під час війни. Серед цих робіт було багато креативних ідей. 

Голова суддівської команди Maciek Waligora, Executive Creative Director, DDB Poland, Польща зазначив: “Спочатку мене здивувало, що не було зустрічей членів журі та обговорення робіт, а все суддівство відбулося онлайн. Завжди приємно говорити про креативність, а іноді навіть сперечатися з групою талановитих людей. Проте, коли я побачив список шорт-листів і нагород у своїй категорії, то зрозумів, що чомусь наші вибори були дуже одностайні. Фактично одностайність тривала до голосування за Best Of the Contest та Grand Prix. І було дивно, як ми думаємо однаково, не знаючи один одного”.

 

СУДДІВСТВО РОБІТ В КОНКУРСІ #STANDWITHUKRAINE 

Суді також відмічали, що було дуже важко судити роботи на тему війни. 

“Усі вони рішуче змусили мене зрозуміти надзвичайні труднощі та збентеження, – зазначив  Ken Mitani, Associate Creative Director, Grey, Японія. – Дати їм пріоритети було дуже важким завданням”. 

Sandra Schilling теж відмітила, що у неї  були справді великі проблеми з прийняттям рішень щодо робот на тему війни. “Мені було дуже важливо показати їх глядачам, – каже вона. –  Але не в креативній перспективі. Тут не можна судити креативність, тому що ці кампанії були зроблені для інформування. Мені було важко зрозуміти, як вчинити”. 

Maciek Waligora також зазначив, що йому було важко судити категорію #StandWithUkraine. Причинами були не однаковий рівень заявок і складний відбір найкращих. “Кожна робота у категорії #StandWithUkraine була винятковою – побачивши їх всіх одночасно, я відчув, що кожен із них є важливим елементом спілкування, який дає людям у всьому світі усвідомити ситуацію, в якій перебуває Україна. Я тримаю пальці за кожну заявку з цієї категорії на наступних фестивалях, – каже Maciek. – Я думаю, що українська креативність розквітає, та може легко конкурувати з креативами з різних куточків Європи”. 

 

ВИБІР ЖУРІ 

Також судді поділились з нами своїми улюбленими роботами. Зазначимо, що судді розповіли про це ще до того, як були анонсовані результати конкурсу. 

Jhonatan Gibson сподобалась ідея дронів, які трансформували головний пам’ятник України за допомогою прапора ЛГБТ – MOTHERLAND PRIDE. Серед проєктів він також відмітив, що Airbnb був дуже чудовим – All around the (Russian) World, а також той, де діти найняли професіоналів – Little Headhunters powered by Linkedin. Дві дуже хороші ідеї. 

Nicolas Becker відмітив работу All around the (Russian) World. “Просто і до болю правдиво” – говорить він. Також серед робот він звернув увагу на проєкт Little Headhunters powered by Linkedin

Toka Areshidze відкрив для себе багато дивовижних проектів, і виділив три з них, що, на його думку, із дуже розумною інформацією про медіа: The most important call, The biggest wave of divorces in Ukraine та Easter gif attack

Evan Benedetto говорить, що на його думку, шикарним був проект Khortytsia – the island of a mystery. The most important call та When Harry met Santa також були чудовими. Він зазначив, що The most important call – була фантастично проста та ефективна ідея боротися з війною дезінформації всередині Росії. Hidden Genocide був розумним соціальним підходом, а Defensive Logo of Zhytomyr був чудовим прикладом сили гарного дизайну.  

Marcin Talarek відмітив роботу The Hardest Race для Нова пошта. Він вказав, що це, мабуть, ідея, яка зворушила його найбільше. “Незважаючи на те, що було багато інших чудових робіт – як з України, так і з інших європейських країн – цей проект для мене вирізнявся своєю здатністю символічно передати багаторічну боротьбу України. Величезні зусилля, зусилля та наполегливість у цій найважчій гонці” – зазначив він. 

Sandra Schilling сподобалась ідея продавати Росію як NFT – Russia For Sale. Також вона відмітила такі проєкти як Rockin' Mamas та глухонімий музичний кліп – Unmute: Louder than decibels

Наостанок судді зазначили, що фестивалі мають силу надихати та розширювати креативні можливості та підкреслювати силу та важливість ідей та креативу. І не бути закритими подіями рекламодавців, а залучати всіх: креативників, маркетологів, медійників та цифрових гравців. А в ідеалі навіть кінцевих споживачів. 

Судді відзначили високий рівень креативності на КМФР та широку міжнародну аудиторію. Тож члени журі рекомендують учасникам надалі брати участь у цьому змаганні та сподіваються в майбутньому також бути його частиною. Як зазначила Sandra Schilling: “Хотіла би знову стати частиною журі наступного року і побачити всю велику роботу, яка відбудеться в Україні після закінчення війни. Сподіваюся, що ці часи настануть дуже скоро”. 

Тож дякуємо всім учасникам та суддям КМФР 2022, бережіть себе й сподіваємось на зустріч у наступному році. 

Всіх переможців КМФР 2022 можна переглянути за посиланням.