Як у рекламодавців змінились критерії вибору агентств та медіа в умовах війни

24.10.2022

Швидкість реалізації проектів, ціна послуг, діджиталізація, мова та соціально-активна позиція – основні тренди для вибору агентства та медіа, згідно дослідженню, яке нещодавно опублікувала Всеукраїнська рекламна коаліція разом з Factum Group.

Згідно з дослідженням “Тенденції в управлінні маркетинговими комунікаціями під час війни”, в умовах війни приблизно третина компаній-рекламодавців переглянули критерії вибору рекламних агентств (29%) та стратегію вибору медіа (34%). 

Швидкість реалізації проектів та ціна послуг стають важливими критеріями при виборі агентства. Також серед важливих рекламодавці називають клієнтоорієнтованість, гнучкість, ефективність, результативність, репутацію, досвід агентства та володіння ситуативним маркетингом. 

«Є тенденція точкові задачі віддавати маленьким агенціям, фрілансерам. Основні критерії тут: досвід і технічні можливості саме в цих задачах, можливість швидко створювати команди, вартість робіт» – розповів в ході онлайн-опитування представник ритейлу. 

Представник фармацевтичної компанії зазначив, що для них важливим є «гнучкість, відсутність потокового підходу, можливість запроваджувати практики з інших бізнесів».

В виборі медіа основною тенденцією стає діджиталізація. Особливо аудиторія рекламодавців відмічає зростаючу роль месенджерів та TikTok в медіа-міксі. Компанії також говорять про запит на україномовні медіа та такі, що займають соціально-активну позицію.

Представник компанії-виробника товарів для дому при опитуванні зазначив, що зараз фокус приходится на інтернет, але це може бути короткостроковим трендом для них.  «Замість ТВ – телеграм-канали, блогери» – так відповідає представник FMCG компанії на питання про зміни стратегії вибору медіа. На те саме питання представник компанії-виробника дитячих товарів говорить, що для себе обирає україномовні та соціально-активні медіа.

33% компаній розвивають in-house експертизу планування та купівлі медіа. Перевагами цього процесу називають, перш за все, економічну вигоду та зручність. Тренд переходу на керівні маркетинг-позиції спеціалістів, що попередньо працювали в рекламних агенціях, сприяє розвитку in-house експертизи, адже є “рекламний” бекграунд. Це стосується не тільки купівлі медіа, а й створення контенту. 

Також, компанії зазначають, що  іноді дешевше напряму купувати медіа, ніж через агентство, але так буває не завжди. Тож в залежності від ціни приймається рішення, чи співпрацювати з агентством або вигідніше напряму.

Крім того, мати внутрішнього медіа-менеджера для деяких компаній зручніше, особливо коли досить велика кількість брендів. Також є думка, що це мінімізує зайві хвилювання через більшу довіру до «своєї» людини (без маніпуляцій, зайвого аудиту тощо).

Однак якщо мова йде про креатив и outdoor рекламу, то тут рекламодавці більш схильні звертатися до агентства. Навіть ті компанії, що мають фактично in-house рекламну агенцію, погоджуються, що не можуть повністю відмовитись від агентств в розробці креативу, особливо в нетипових, складних чи вкрай важливих проектах.

«Креатив ми не будемо забирати, бо на це потрібна інша культура, я думаю, там люди креативні, вони повинні працювати у креативному середовищі і розвиватися там»  - вважає представник продуктової IT-компанії.

Також компанії відмовляються від in-house планування та купівлі зовнішньої реклами через складність процесу, адже в цій сфері дуже велика кількість операторів, що займаються розміщенням OOH реклами.

Ще більше інформації про дослідження стану справ та планів на майбутнє компаній рекламодавців читайте тут

Нагадаємо, що дослідження було проведено у співпраці з дослідницькою компанія Factum Group з метою оцінки впливу війни на маркетингові комунікації.  Опитування було проведено у серпні-вересні 2022 року серед 118 провідних компаній-рекламодавців.  В опитуванні взяли участь маркетинг директори, інші представники відділів маркетингу та керівники компаній, що є постійними учасниками або ж членами журі Effie Awards Ukraine, а також рекламодавці, що беруть участь у щорічних індустріальних дослідженнях ВРК, а саме Best Marketing Teams та Вибір рекламодавця.