Всеукраїнська рекламна коаліція оновлює свій річний прогноз розвитку рекламно-комунікаційного ринку України

26.07.2021

Традиційно за підсумками першого півріччя експерти Всеукраїнської рекламної коаліції переглядають свої грудневі прогнози річних об’ємів рекламно-комунікаційного ринку і коригують або підтверджують їх за величиною. 

Перше півріччя 2021 виявилося сприятливим для рекламних інвестицій і тому індустрія налаштована цілком оптимістично, переглянувши свої минулорічні очікування в бік збільшення, або, принаймні, підтвердивши їх. 

Консолідовані дані проведеного дослідження Рекламного Медіа ринку зведено в таблицю 

 

Підсумки 2020р., млн грн

Прогноз на 2021р., млн грн, грудень 2020

Оновлений прогноз на 2021р., млн грн, липень 2021

Відсоток зміни 2021 до 2020

ТБ-реклама, всього

12 175

13 392

13 642

12%

Пряма реклама

10 593

11 652

11 854

12%

Спонсорство

1 582

1 740

1 788

13%

Реклама в пресі, всього

1 466

1 541

1 554

6.4%

Національна преса

866

947

948

9.5%

в т.ч. Спонсорство

215

238

240

11.6%

Регіональна преса

243

262

263

8.3%

Спеціалізована преса

357

333

343

-3.9%

Радіо реклама, всього

717

825

840

17%

Національне

512

595

595

16%

Регіональне

65

75

80

23%

Спонсорство

140

155

165

18%

OOH Media, всього

3 159

3 695

4 003

27%

Зовнішня реклама

2 433

2 799

3 000

23%

Транспортна реклама

351

402

401

14%

DOOH

291

402

512

76%

Indoor реклама

85

92

90

6%

Реклама в кінотеатрах

20

26

26

30%

Digital (Internet) Media реклама

6 980

8 977

8 977

29%

Всього рекламний медіа ринок

24 517

28 456

29 042

18%

 

Роблячи прогнози на цей рік, всі учасники ринку зійшлись на думці, що багато чого буде залежати від ситуації в країні та світі з COVID. Перше півріччя позаду і потрібно констатувати, що найгірші прогнози не справдилися, а ТБ реклама відновлюється темпами перевищують очікування.

Початковий прогноз на зростання ринку в 10% буде покращено і цьому є ряд пояснень. Спонсорство – зростання не менше 13% і три основні причини: це звичайно ж масований вихід на ТБ категорії «бетінг», як наслідок прийняття Закону про гральний бізнес; зростання інвестицій в категорії «алкоголь і пиво» під відкладений Чемпіонат Європи з футболу, який відбувся в цьому році; та звичайно ж вихід нового гравця в особі ТРК Україна на поле Великих шоу, які були і залишаються основним магнітом для інтеграційного спонсорства.

Пряма реклама також має всі шанси збільшитися з 10% до 12% за підсумками року. В цьому році не було ні кодувань, ні зростання TVR, як наслідок карантину, тому телеперегляд більш стабільний і прогнозований, ніж в 2020. Стабільність і прогнозованість зіграли свою роль. Третя частина рекламодавців переглянули свої бюджети і планують збільшити інвестиції в другому півріччі в порівнянні з раніше заявленими. Активізувалися нові рекламодавці, кількість яких вища торішніх. Попит вже в літні місяці перевищує пропозицію, що позначається, в свою чергу, на ціні і як наслідок на бюджетах. Так що 12% зростання за підсумками року може бути і перевищено. 

Експерти Української Асоціації Медіа Бізнесу (УАМБ) надали свої уточнені прогнози на підставі аналізу фактичних підсумків ринку реклами в друкованих медіа першого півріччя 2021. Об’єми розміщення, які ростуть, в порівнянні з ситуацією 2020 року і прогноз подальшої активізації ринку восени дозволяє нехай і не принципово, але все-таки відкоригувати грудневі обсяги в бік збільшення. 

Після непростого для медійного ринку 2020 року, у ринку радіо є позитивні новини: за 1 півріччя інвестиції зросли на +27% (в порівнянні з аналогічним періодом 2020 року), а вже на другу половину року прогнозується зростання на +15%. Окрім загальних інвестицій, зросла ще й кількість рекламодавців – за перше півріччя на радіо з’явилось більше 100 нових клієнтів (нових та/або таких, які не були на радіо 2 роки). Серед категорій, як і в 2020 році, лідерство зберегли «лікарські препарати», а от найбільша динаміка зафіксована одразу у 3-х категоріях: «розваги» (+80%, основний драйвер категорії – казино), «алкоголь» (+52%) та «автотранспорт» (+41%). На другу половину року прогнозується той самий тренд і очікується жваве збільшення інвестицій категорії «торгівля». 

На ринку Out Of Home Media, починаючи з березня 2021, відбулося активне відновлення обсягів розміщення комерційних клієнтів. Темпи зростання по відношенню до минулого року перевищують попередні прогнози, оскільки клієнти впевнилися у збереженні високих показників мобільності населення вулицями міст, незважаючи на карантинні обмеження. Більш того, у зв’язку з обмеженнями використання громадського транспорту – трафік у містах перевищував звичайний рівень.

Цьогоріч не прогнозується значної активності політичних рекламодавців. Тому інвентар, що був задіяний у політичній рекламі у другій половині 2020 року буде використаний для розміщення комерційних рекламодавців.

У 2021 році продовжується активний розвиток як інвентарю Digital складової ринку зовнішньої реклами так і зростання обсягів розміщення клієнтів на ньому. Обсяг Digital складової ООН Media у 2021 році складе 512 мільйонів гривень, що відповідає зростанню на 76% у порівнянні з 2020.

У 2021 році ситуація з інвентарем по містах України залишатиметься стабільною, а найпомітнішим буде продовження розвитку Digital інвентарю. 

Прогноз реклами в Кінотеатрах цілком актуальний і за підсумками півріччя. Посадка в кінотеатрах вже дозволена на 100%. ТОП прем'єри йдуть в прокат, відвідуваність зростає. Тенденція тільки позитивна. 

Інтернет-ринок у 2021 очікувано демонструє зростання щонайменше на рівні 38%, насамперед за рахунок пошукової, відео-реклами та внеску глобальних гравців. Експерти IAB Україна виділили додаткову категорію в прогнозі обсягів інтернет ринку – інфлюенсер маркетинг, на разі напрямок за очікуваннями демонструватиме найбільший темп зростання у 2021. Позитивні очікування росту категорії інфлюенсер маркетингу пояснюються і глобальним трендом популярності інструменту, і недосконалістю українських важелів регламентації та контролю. Також пошукова реклама продовжуватиме зростати в обсягах щонайменше на 45% завдяки низькому порогу входу. Попри те, що IAB Україна досі тестує моделі оцінки ринку пошуку, дані по пулу агенцій учасників оцінки обсягу ринку, демонструють впевнене зростання протягом усього періоду проведення  такої оцінки. Також експерти профільних комітетів та робочих груп працюють над виділенням додаткових категорій в оцінці: насамперед, SMM та цифрової розробки. Також Комітет ринкових досліджень проведе тестування оцінки обсягу реклами в ОТТ вже у серпні 2021. 

Digital реклама (за класифікацією IAB Україна):

Підсумки 2020р., млн грн

Прогноз 2021, млн грн

Відсоток зміни 2021 до 2020

Банерна реклама, оголошення в соціальних мережах, rich medіа

3,180

3,657

15%

Цифрове відео, вкл. Youtube

3,800

5,320

40%

ВСЬОГО ІНТЕРНЕТ МЕДIА

6,980

8,977

29%

Пошук (платна видача в пошукових системах), включаючи частину GDN, щонайменше

12,300

17,835

45%

Інфлюенсер маркетинг

336.8

505.2

50%

Інший діджитал

630

693

10%

ВСЬОГО ІНТЕРНЕТ РИНОК

20,247

28,010

38%

 

Оцінка розвитку ринку маркетингових сервісів від Міжнародної Асоціації Маркетингових Ініціатив (МАМІ).

За результатами першого півріччя 2021 та в порівнянні з минулим роком, незважаючи на карантинні обмеження та локдауни, нарешті збільшилась кількість івентів, не тільки за рахунок проведення гібридних та онлайн заходів, а й ряду великих фестивалів, тож прогнозується зростання обсягів в Event marketing та спонсорстві на 25%. Trade та consumer програми й надалі допомагають максимально захопити увагу споживачів як онлайн – у соціальних мережах, так і офлайн – у точках продажів, що дає зріст у категоріях на 10% та 15% відповідно. Сподіваємось позитивна тенденція збережеться до кінця року, і на даний момент прогнозовано загальне зростання ринку маркетингових сервісів на 12%. 

Маркетингові сервіси

Обсяг 2020р., млн грн.

Обсяг 2021р., млн грн., грудень

Обсяг 2021р., млн грн., липень

% зміни 2021 до 2020

Обсяг ринку МС, ВСЬОГО

5 299

5 707

5 959

12%

У тому числі:

       

Trade marketing (Мерчандайзинг, Trade promo, Програми мотивації та контролю персоналу)

2 161

2 269

2 377

10%

Loyalty marketing (Mailing, DB management, Contact-Center)

1 066

1 119

1 119

5%

Consumer marketing

1 270

1 396

1 460

15%

Event Marketing and Sponsorship

802

923

1 003

25%

 

PR ринок

Експерти асоціації UAPR не побачили на ринку у першому півріччі суттєвих факторів, які би вплинули на зміни до попереднього прогнозу. Оцінка об’ємів ринку на 2021 – 953 млн грн

Отже, як ми бачимо, в нашому непередбачуваному світі літні передбачення експертів ВРК вселяють оптимізм. І впевненість в завтрашньому не бідному майбутньому реклами в Україні. 

Let It Be 

Максим Лазебник

Генеральний директор ВРК