ВРК: підсумки рекламного ринку 2020

12.01.2021

Всеукраїнська рекламна коаліція традиційно презентує зведені в одному файлі основні події, обсяги, рейтинги та інші підсумки рекламно-комунікаційного ринку 2020 року.  

В минулому році вплив COVID-19 відчула майже кожна індустрія в світі. Українська реклама не стала виключенням і в зв’язку з ситуацією в країні та світі була змушена вносити корективи в свої плани, але в цілому з ситуацією можна вважати, що впоралась.

Так, в той час коли багато міжнародних фестивалей та конкурсів відмінялись та переносились на 2021 рік, команда ВРК намагалась зберегти всі заплановані події – рішенням став новий формат конкурсів та фестивалей. Галузеві події Ukrainian Creative Stories & Awards (Київський Міжнародний Фестиваль Реклами, Wow Done Awards, ADC*UA, Ukrainian Design: The Very Best Of) та Effie Awards Ukraine зажили новим життям в 2020 році – семінарська частина та церемонії нагородження були проведені в форматі онлайн і три тури суддівства Effie Awards Ukraine 2020 також вперше пройшли онлайн. 

Також програма 2020 унікального шоу в світі реклами «Ніч рекламожерів» була показана в форматі онлайн і всі глядачі змогли насолодитися найкреативнішою рекламою разом з колегами, друзями чи сім’єю та організували собі домашній перегляд. 

В 2020 році ВРК презентувала свої нові довгострокові проєкти: 

  • Marketing Advertising Design map (MADMap)  — новий путівник по українським рекламним кампаніям. Це інструмент для простого та дієвого пошуку партнерів у сфері рекламних комунікацій. Основною метою MADmap є полегшення процесу пошуку партнерів, що відповідали би потребам бізнесу на будь-якому етапі його розвитку, як для фахівців та компаній з невеликим досвідом роботи з рекламними агентствами, так і без досвіду взагалі.
  • Unpacking Ads – перезавантаження YouTube каналу Unpacking Ads, який став повноцінним каналом ВРК.  Платформа, яка об’єднала новини комунікаційної індустрії України, інтерв'ю та думки експертів рекламного ринку, оновлення по проектам ВРК. Впродовж року ми встигли поспілкуватися та записати інтерв'ю з провідними креаторами та маркетологами України.
  • Effie Ukraine Education Program – нова освітня ініціатива Effie Ukraine. Премія Effie Ukraine пропонує системну освітню програму інтенсивів для тих професіоналів, хто бажає вийти на новий рівень ефективності проектів в маркетингу, рекламі та бренд-менеджменті. Деталі будуть анонсовані скоро.

В документі ви можете ознайомитись з рейтингами агентств та рекламодавців. ВРК представила Національний рейтинг креативності та майстерності комунікаційних агентств сезону 2020 та результати для video production студій за підсумками Ukrainian Creative Awards 2020. 

Тогоріч ВРК продовжила чергове дослідження Advertiser's Choice (Вибір рекламодавця), за результатами якого складено рейтинги агентств 2019/2020 як комунікаційних, так і медіа, які були вказані рекламодавцями в якості своїх потенційних майбутніх партнерів. Цей рейтинг ще не було презентовано, дослідження триватиме. 

Всеукраїнська рекламна коаліція вперше представила рейтинг «Медіа агентство року», який є результатом трьох рейтингів для українських медіа агентств: відповідно до білінгів, ефективності і вибір рекламодавця. 

За підсумками Effie Awards Ukraine 2020 були анонсовані національні рейтинги ефективності комунікаційних, медіа агентств та рекламно-комунікаційних холдингів, а також імена найефективніших рекламодавців та брендів України. Також були названі імена кращих маркетинг-команд України Best Marketing Teams 2020. 

Окрім підсумків 2020 року, Коаліція разом з профільними індустріальними асоціаціями і найбільшими гравцями рекламно-комунікаційного ринку оголосила підсумкові об’єми рекламно-комунікаційного ринку України 2020 і зробила прогноз об’ємів ринку 2021. 

В 2020 році Коаліція провела Загальні Збори членів ВРК, в рамках яких відбулось голосування за членів нової Наглядової Ради ВРК 2020-2022 та зафіксовані напрямки майбутнього розвитку ВРК на найближчі 2 роки. 

Сподіваємося, що 2021 рік для рекламного ринку буде більш передбачуваним та покаже позитивну динаміку чи як мінімум стабільність. Команда ВРК запланувала на 2021 рік: на травень проведення конкурсів Ukrainian Creative Awards, на жовтень – Ніч рекламожерів 2021 та на грудень – Effie Awards Ukraine 2021 і маємо надію, що всі наші плани будуть реалізовані та втілені в життя. 

Повну версію документу «Підсумки року 2020» можна переглянути за посиланням.