Carat і OMD Optimum Media – перші володарі титулу «Медіа агентство року»

14.07.2020

Всеукраїнська рекламна коаліція вперше представляє рейтинг «Медіа агентство року», який є результатом трьох рейтингів для українських медіа агентств: відповідно до білінгів, ефективності і вибір рекламодавця.

У вересні 2019 на засіданні комітету медіа агентств ВРК було прийнято рішення створити новий рейтинг, який би врахував показники агентств в трьох існуючих рейтингах.

Безумовно, для медіа агентства значення обороту є важливим показником, але далеко не єдиним. Рейтинг ефективності за результатами Effie Awards показує наскільки успішно агентство може впоратися зі складними, нетрадиційними, комунікаційними рішеннями, коли потрібно не просто купити ТВ-рейтинги, банеро-покази або рекламні площини в OOH. Саме тому ефективність агентства сьогодні стає все більш затребуваною якістю і характеристикою на всіх світових ринках маркетингово-комунікаційних послуг. Рейтинг же Advertiser's Choice показує як задоволеність діючих клієнтів своїм медіа партнером, так і «розкрученість» імені агентства серед всього пулу рекламодавців в країні.

За аналогією з креативними комунікаційними агентствами, для яких рейтинг Агентство року (за результатами рейтингів креативності та ефективності) проводиться регулярно вже кілька років, для участі в рейтингу Медіа агентство року необхідно, щоб агентство обов'язково фігурувало у всіх складових частинах-рейтингах. Якщо агентства з якихось причин немає в якомусь з рейтингів – наприклад, його не «згадали» клієнти і його імені немає в рейтингу «Вибір рекламодавця», то воно не може бути в рейтингу «Агентство року». Або, скажімо українські агентства GroupM, на відміну від своїх зарубіжних колег, не беруть участі в Effie Awards, або хтось із агентств не зумів пробитися у фінал і отримати бали за свою ефективність ... - у всіх цих випадках в рейтинг Медіа агентство року ці агентства не включаються.

Комітет медіа агентств ВРК більшістю голосів затвердив вагові коефіцієнти і підсумував формулу для рейтингу:

∑=0,5*BillingsRank + 0,25*Effie Rank + 0,25*Advertiser`s ChoiceRank

Відзначимо, що директор ВРК не згоден з отриманими коефіцієнтами – зокрема, викликає сумнів рівність важкодосяжних ранків рейтингу ефективності та іноді «випадкових» місць в Виборі рекламодавця (згадаємо, 2-е місце Dentsu Media явно «ввібрало» в себе ім'я холдингу при опитуванні клієнтів).

Але демократичні процедури голосування були дотримані і, як результат, діє вищенаведена формула (у всякому разі, в цьому році).

Тільки 11 агентств зуміло потрапити в рейтинг Медіа агентство року 2019.

І тим цінніше це досягнення. Це дійсно гідні агентства на ринку.

Також, як і в білінговому рейтингу, першу позицію в рейтингу Медіа агентство 2019 розділили між собою Carat і OMD Optimum Media.

Показово, що в рейтинг увійшли всі (!) фронтальні агентства кожного з холдингів DAN Ukraine, Publicis Groupe і razom communications.

 

 

Позиція в рейтингу

 

 

Всього балів

 

Відповідно до білінгів

Ефективності

Вибір рекламодавця

N п/п

Агентство

Медіа група в Україні

50%

25%

25%

1

Carat

Dentsu Aegis Network Ukraine

1

5

1

2.0

1

OMD Optimum Media

OMD OM Group

1

3

3

2.0

3

Starcom

Publicis Groupe

6

2

5

4.75

4

Zenith

Publicis Groupe

3

9

6

5.25

5

Initiative

razom communications

3

10

10

6.5

5

Vizeum

Dentsu Aegis Network Ukraine

5

5

11

6.5

7

Dentsu Media

Dentsu Aegis Network Ukraine

9

11

2

7.75

8

UM

razom communications

16

11

6

12.25

9

Spark Foundry

Publicis Groupe

18

3

14

13.25

10

Havas Media

razom communications

21

11

8

15.25

11

Media First Ukraine

Twiga Communication

23

1

15

15.5