Вибір Рекламодавця (Advertiser’s Choice)-2018

03.12.2018

Всеукраїнська Рекламна Коаліція (ВРК) провела чергове дослідження Advertiser's Choice (Вибір рекламодавця), за результатами якого складено рейтинги агентств, які були названі клієнтами в якості своїх потенційних майбутніх партнерів.

Методика дослідження незмінна: членам журі Effie Awards Ukraine, що представляють рекламодавців, було запропоновано взяти участь в анонімному опитуванні та назвати агентства, з якими б вони хотіли попрацювати для вирішення ряду креативних, медійних чи інших комунікаційних завдань. 

Відповіді 92-х членів журі (в минулому, 2017 році було 72 анкети) прийняті за 100%. Результати дослідження наведені у вигляді ранкінгу, критерієм для певного ранку послужив відсоток клієнтів, які вказали агентство. 

При цьому, аналогічно торішньому дослідженню, спеціалізація агентств – креативні, медіа, дизайн, digital, pr, маркетингові сервіси і т.д. – значення не мала. Питання анкети стосувалися завдань, що стоять перед рекламодавцем. Які укрупненно були виділені в три блоки: Креатив (рекламна кампанія, окремі її елементи), Медіа (баїнг, планування, інші медіа завдання), Маркетингові сервіси і PR (trade, consumer marketing, івенти, спонсорство і т.д.). 

З анкети була виключено термін «тендер» і замінений на фразу «хотіли б бачити серед своїх партнерів, виконавців ...». Оскільки digital сьогодні обов'язкова складова будь-якої комунікаційної задачі – креатив, медіа, маркетинговий сервіс і т.д. – то виділяти окремий digital напрям ВРК порахувало недоцільним.

«Ідеальність» умов для співпраці – відсутність будь-яких обмежень (мережевих контрактів, тимчасових і грошових рамок, конфліктів бізнес-інтересів і т.д.) – залишилася колишньою.

Також, в ВРК не редагували анкетні дані. Якщо в анкеті фігурував холдинг, а не конкретне агентство, або вибір якогось рекламодавця здавався, м'яко кажучи, дивним і неочевидним, то так все і залишалося. Формула «клієнт завжди правий» була прийнята за абсолют. 

ЧАСТИНА 1. КРЕАТИВНІ ПАРТНЕРИ

(розробка рекламної кампанії, стратегії комунікацій, сценаріїв рекламних відео та радіо роликів, макетів і повідомлень для зовнішньої, друкованої та інтернет реклами, дизайн і т.д.) 

N п/п

Агентство

% клієнтів

1

Fedoriv

35

2

Banda

28

3

BBDO

27

4

Tabasco

20

5

Havas*

16

6

THINKMcCANN

12

7-8

Rockets

11

7-8

Saatchi&Saatchi

11

9-11

Aimbulance

10

9-11

Bart&Fink

10

9-11

Twiga Idea

10

12

TBWA

8

13-14

Leo Burnett

5

13-14

MullenLoweAdventa

5

15-21

Grape

4

15-21

Havas Digital

4

15-21

ISD Group

4

15-21

Kinograf

4

15-21

Ogilvy

4

15-21

Postmen

4

15-21

Y&R

4

22-24

NGN Agency

3

22-24

Scholz&Friends

3

22-24

Serviceplan

3

25-37

Belka&Strelka, CF Digital, Isobar, Linea 12/ETC, Michurin, MadCats, ProvidDDB, Publicis, Sablya, ToughSlateDesign, UM, UTC, Крила Брендинг

2

 І ще 23 агентства були згадані в анкетах тільки один раз.

______

* в цьому рядку таблиці відразу два агентства Havas Ukraine (5%) і Havas Kyiv (1%), решта 10% набрані якимось узагальнюючим Havas-ом.


ЧАСТИНА 2. МАРКЕТИНГОВІ СЕРВІСИ І PR

Рейтинг агентств, яких би хотіли бачити рекламодавці в якості партнерів/виконавців наступних рекламно-комунікаційних послуг: Trade & Consumer Marketing, PR-супровід, спонсорство, івенти і т.д. 

N п/п

Агентство

% клієнтів

1

Havas Engage

17

2-3

Adsapience

10

2-3

Talan group

10

4-5

Gres&Todorchuk

9

4-5

Hoshva*

9

6-7

Rockets

8

6-7

Twiga

8

8

Full Contact

6

9

NGN Agency

4

10-11

Linea12/ETC BTL

3

10-11

MEX Advertising

3

12-25

Medinform, B4B, Nebo, S’Event, Magic Factory, Plombir, All Motion, Noblet Media, Aimbulance, OS Direct, Be It, Event Academia, TBWA, RAM360

2

 І ще 46 (!!) агентств були згадані в анкетах тільки один раз.

______

* ВРК надає право Оксані Гошва самій вирішити, яке з її двох агентств займає цей рядок таблиці.


ЧАСТИНА 3. МЕДІА ПАРТНЕРИ

Рейтинг агентств, яких би хотіли бачити рекламодавці в якості партнерів/виконавців послуг з медіа планування, медіа баїнгу, консалтингу та інші, як all-media, так і в окремих медіа каналах, включаючи Інтернет. 

N п/п

Агентство

% клієнтів

1

Carat

30

2

Maxus Sigma (incl. Sigma Digital)

15

3-4

Optimum Media OMD

14

3-4

Starcom

14

5

Mindshare

13

6

OMD Media Direction

12

7

Vizeum

10

8-9

Initiative

9

8-9

MediaCom

9

10

Zenith

8

11-12

Havas Media

7

11-12

Netpeak

7

13-14

Dentsu Media

5

13-14

Isobar

5

15

UM

4

16-23

Admixer, Dievo, Hoshva Dgtl, IPlace, Media Expert, Publicis, Spark Foundry, UA Master

3

24-33

Aimbulance, Agama Communication, CF Digital, StarlightMedia, MediaScope, Grape, Marker Consulting, MadMedia, MediaFirst, Nostra Communication

2

 І ще 24 агентства були згадані в анкетах тільки один раз.