Архів

Рейтинги креативних рекламних агентств України АГЕНТСТВО РОКУ (2011-2012)

Агентствa маркетингових сервісів відповідно до доходів та груповий рейтинг медіа-агентств по білінгам (2007-2012)

Рейтинг креативності digital-агентств України (2006-2012)

Рейтинг ефективності креативних агентств України за підсумками Effie Awards Ukraine (2006-2013)






 

Методика розрахунку рейтингів ВРК


Щорічно дирекція Всеукраїнської рекламної коаліції (ВРК) визначає наступні види рейтингів:

  • Рейтинг креативності та майстерності (Creativity & Craft),
  • Рейтинг ефективності,
  • Рейтинг «Агентство року»,
  • Рейтинг медіа та інтернет-медіа агентств відповідно до їх річних білінгів,
  • Рейтинги рекламодавців Best Marketing Teams,
  • Щорічні результати участі українських агентств у рекламних фестивалях "Підсумки року"

Рейтингування проводиться дирекцією ВРК за правилами, встановленими Наглядовою радою ВРК.

Правила рейтингування приймаються згідно процедури голосування, визначеною Статутом ВРК, а саме – на засіданні Наглядової ради не менш ніж двома третинами голосів членів Наглядової ради. Правила приймаються на строк мінімум 1 календарного року, протягом якого правила не можуть бути переоглянуті. Виключеннями є форс-мажорні ситуації.

До 2018 року в рейтингах ВРК всі агентства рекламно-комунікаційного ринку України класифікувались за наступними спеціалізаціями в залежності від їх ключової компетенції:

а) Креативні агентства,
б) Медіа агентства,
в) Digital агентства,
г) Маркетингові агентства (агентства маркетингових сервісів) та PR агентства,
д) Брендингові агентства і дизайн-студії.

Всі агентства, що беруть участь у рейтингуванні ВРК, самостійно, шляхом самозаяви, визначали свою ключову компетенцію, і обрали, до якого типу агентств вони відносяться. Кожне агентство класифікується одноразово. За неможливості агентству виявити свою єдину спеціалізацію, участь у рейтингах департаментів таких агентств з іншою спеціалізацією допускалась. При цьому назва таких департаментів/підрозділів відрізняється від назви агентства, а залікові бали таких департаментів не додавались до балів «основного» агентства.

Однак починаючи з креативного сезону 2017/2018, ВРК представила Об’єднаний рейтинг як креативності та майстерності, так і ефективності, до якого увійшли всі агентства-переможці, не залежно до якої спеціалізації вони себе відносять (в рейтингах ефективності будуть 2 види рейтингів: об'єднаний та рейтинг ефективності медіа агентств). Планується, що саме цей рейтинг у наступних сезонах стане основним. Рейтинги агентств за спеціалізаціями в сезоні 2017/2018 будуть формуватися востаннє. З деталями можна ознайомитись за посиланням.



РЕЙТИНГ КРЕАТИВНОСТІ ТА МАЙСТЕРНОСТІ/CREATIVITY & CRAFT

Creativity & Craft рейтинг складається на основі балів, отриманих агентствами за нагороди на рекламних фестивалях і конкурсах протягом фестивального сезону. Список фестивалів і конкурсів та їх коефіцієнти встановлюються на один фестивальний сезон. Умовний початок і кінець сезону традиційно визначається датами КМФР (з 1 червня поточного року і до 1 червня наступного року).

Фестивалі, що ввійшли до списку рейтингу Creativity & Craft, мають задовольняти наступні принципи:

1) мати «кредиту історію», історію відносин з українськими рекламними агентствами, участі і перемоги на таких фестивалях, участі українських рекламістів у журі, відносини з ВРК, тощо,

2) престижність перемоги, нагород, «популярність» фестивалю у рекламній спільноті,

3) можливість перемогти, отримати нагородні бали,

4) територіальна доцільність, вплив безпосередньо на розвиток вітчизняного рекламного ринку,

5) прозорі правила оцінювання робіт.

Число фестивалів у рейтингу повинно бути достатнім, аби забезпечити можливість якомога більшій кількості агентств набирати призові бали, сприяти їх кількісній диференціації, тим самим, збільшуючи коректність «матриці спостережень». З іншої сторони, оскільки чисельність рекламних фестивалів і конкурсів у світі велика, і має тенденцію збільшуватись, ВРК встановлює кількісний ліміт у розмірі 20-и фестивалів. Таким чином, за досягнення ліміту у 20 конкурсів, введення «нового» фестивалю до рейтингу має означати – виключення з рейтингу іншого рекламного змагання.

Рейтингові бали у Creativity & Craft ранкінгу отримують тільки учасники, зазначені у конкурсній заявці, як ті, хто подав свою конкурсну роботу. Іншим агентствам і учасникам творчих команд бали не зараховуються. Залікові бали не дублюються і не діляться.

Організатор фестивалю/конкурсу не може бути одночасно учасником рейтингу. При цьому ВРК розглядає питання не формально, а по суті. Якщо організатором виступає не агентство безпосередньо, але якимось чином з ним пов’язана (його засновниками, топ-менеджментом) особистість, то цей факт також підпорядковується зазначеному вище правилу.

Для Creativity & Craft рейтингу встановлюється загальний список фестивалів і конкурсів. Незалежно від спеціалізації конкурсів або агентств. Всі вагові значення (бали за нагороди, коефіцієнти фестивалів і конкурсів) також уніфікуються. Проте підрахунок балів і формування рейтингу проводиться згідно з прийнятою вище класифікацією агентств.

Бали рейтингу Creativity & Craft (базові величини):

Short List — 2 бали

Bronze — 4 бали

Silver — 6 балів

Gold — 8 балів

Best of contest — 10 балів

Grand Prix — 15 балів

У випадку отримання агентством спеціальних нагород, до розрахунку рейтингу йде тільки спеціальна нагорода від журі = 1 бал. Спонсорські нагороди та глядацькі симпатії додаткових балів агентству не приносять.

У випадку, якщо роботи із одної рекламної серії отримують декілька нагород в одному конкурсі (категорії), до рейтингу йде лише кращий результат – тобто, призові бали не сумуються.

Рекламний фестиваль може мати різні коефіцієнти для своїх конкурсів. Ця обставина враховує наявність спеціалізованого журі, престижність і «адекватність» нагород з «кредитної історії» фестивалю.

З врахування того, що протягом сезону той або інший фестиваль може змінити свої умови, збільшити число номінацій або принципи формування журі, ВРК залишає за собою право передивлятись вагові коефіцієнти з врахуванням внесених змін.



РЕЙТИНГ ЕФЕКТИВНОСТІ

Рейтинг ефективності ВРК проводиться в кінці кожного року за результатами щорічної премії Effie Awards Ukraine та повністю відповідає міжнародними правилами рейтингів ефективності THE EFFIE EFFECTIVENESS INDEX®.

Якщо проект стає фіналістом або переможцем Effie Awards Ukraine, то надана інформація про агентства буде використана для підрахунку рейтингів ефективності рекламних агентств України, а також THE EFFIE EFFECTIVENESS INDEX®.

Крім основного агентства (заявника проекту), всі інші агентства, що працювали над проектом (фіналістом/переможцем) Effie Awards Ukraine, якщо вони вказані в заявці як contributing agency,теж отримують бали, але з коефіцієнтом 0,5.

За результатами Effie Awards Ukraine підраховуються бали не тільки агентствам, а й рекламодавцям та брендам. Таким чином визначаються найефективніший рекламодавець року THE MOST EFFECTIVE ADVERTISER та найефективніший бренд року THE MOST EFFECTIVE BRAND.

Також за результатами агентств, що входять до складу холдингів, розраховується рейтинг ефективності рекламних холдингів України.


Перемога/вихід у фінал приносять такі бали для основних агентств, рекламодавців та брендів:

Finalist — 2 бали

Bronze — 4 бали

Silver — 6 балів

Gold — 8 балів

Grand Prix — 12 балів


Перемога/вихід у фінал приносять такі бали для contributing agencies:

Finalist — 1 бали

Bronze — 2 бали

Silver — 3 балів

Gold — 4 балів

Grand Prix — 6 балів

Додатком до міжнародних правил THE EFFIE EFFECTIVENESS INDEX® є підвищені коефіцієнти 5 і 10, встановлені відповідно, за перемоги у Effie Europe и Effie Global. Інших коефіцієнтів за перемоги в інших Effie програмах або наявності нарахування балів за конкурси поза Effie програми не передбачається.



АГЕНТСТВО РОКУ

Рейтинг «Агентство року» проводиться в кінці кожного року і складається за підсумками одразу двох рейтингів – Creativity & Craft (попереднього сезону) і Ефективності (поточного року). У ньому беруть участь виключно агентства, що фігурують одночасно у двох рейтингах.

Рейтинг розраховується за такими правилами:

1. за місця у обох рейтингах нараховуються такі бали:

1 місце – 100,

2 місце – 90,

3 місце – 80,

4 місце – 70,

5 місце – 60,

6 місце – 50,

7 місце – 40,

8 місце – 30,

9 місце – 20,

10 місце – 10,

всі місця, що нижчі 10-го – по 5 балів,

2. кількість балів у самих рейтингах Creativity & Craft та ефективності значення не мають, важливими є тільки ранки (місця в рейтингах),

3. у випадку, якщо агентства розділяють одну позицію (місце) у ранку, маючи одну і ту ж кількість балів, зараховується значення, що відповідає найбільш високому ранку (наприклад, агентства ділять місця 5-7, всі трьом агентствам по 60 балів),

4. для рейтингу «Агентство року» встановлюються наступні вагові коефіцієнти для суми двох рейтингів: Creativity & Craft рейтинг – 60%, Рейтинг ефективності – 40%.

Це означає, що для розрахунку фінального балу для рейтингу «Агентство року» діє така формула суми двох показників ∑:

60% множиться на бали за місце в рейтингу Creativity & Craft (від 5 до 100)

+

40% множиться на бали за місце в рейтингу ефективності (від 5 до 100)


∑=0,6* Creativity & Craft (5-100) + 0,4*Effectiveness(5-100)


Наприклад:

0,6*100(1 місце у рейтингу Creativity&Craft) + 0,4*60(5 місце у рейтингу ефективності) = 60+24 = 84


Таким чином отриманий показник суми вноситься до рейтингу «Агентство року» і відповідно отримує своє місце (ранк).



РЕЙТИНГ МЕДІА ТА ІНТЕРНЕТ-МЕДІА АГЕНТСТВ ВІДПОВІДНО ДО ЇХ РІЧНИХ БІЛІНГІВ

Рейтингування агентств відповідно до білінгів, проводиться в результаті досліджень, що здійснюється дирекцією ВРК.

Під білінгом на рекламному медіа ринку розуміється сума керованих агентством клієнтських рекламних бюджетів. Тобто, в це поняття входить як безпосередньо грошовий оборот агентства, так і бюджети, які агентство тільки планує, а покупку медіа клієнт здійснює самостійно або через інше агентство. При цьому, в разі, якщо планування клієнтських бюджетів здійснюється одним медіа агентством, а грошовий оборот проходить через інше агентство, то такий білінг зараховується обом агентствам, але з різними коефіцієнтами.

Методика досліджень та збору даних може змінюватись, проте вона неодмінно має враховувати наступні моменти: збір даних повинен спиратися не тільки на самозаяви агентств, але і на об’єктивні дані моніторингів реклами та дослідницьких компаній; має бути проведена експертиза і консультації з «незалежними» особами (сейлз-хаусами); перед публікацією рейтингів обов’язковим є круглий стіл для обміну думками з низкою провідних учасників білінгових рейтингів.

Основними етапами дослідження є:

1. Визначення середньозважених знижок за різними медіа каналами в залежності від розмірів клієнтського бюджету.

2. Збір даних від агентств і їх верифікація. Всі медіа-агентства повного циклу, члени ВРК, надають в дирекцію ВРК на умовах конфіденційності, в формі, що не порушує NDA, дані моніторингу реклами і самозаявлення по немоніторінговим медіа каналах, з розподілом по медіа, видам послуг (баінг, планування, комплекс), часу кампанії для кожного зі своїх клієнтів.

Отримана зведена таблиця стає предметом обговорення експертів, що представляють найбільші медіа агентств, які задають зустрічні питання і звіряють отримані відповіді зі своїми внутрішніми даними і знаннями.

3. Отримання підсумкового ранкінгу медіа агентств.

Білінги медіа агентств, зазначені в рейтингу, носять індикативний характер. Методика рейтингу не дозволяє отримати більш точні значення білінгів, наблизивши їх до реальних бухгалтерських документах, однак цілком справляється зі своїм основним завданням – представити загальну розстановку сил на агентському медіа ринку.



РЕЙТИНГИ РЕКЛАМОДАВЦІВ BEST MARKETING TEAMS

Вже п’ять років Всеукраїнська рекламна коаліція та дослідницька компанія Factum Group називають імена кращих маркетинг-команд України.

Рейтинги маркетингових команд підводяться за загальними правилами, але окремо в різних номінаціях, які кореспондуються з продуктовими категоріями конкурсу Effie Awards Ukraine.

При складанні рейтингу, крім власне нагород Effie Awards, враховуються результати креативного сезону за останній рік, нагороди, які отримали кампанії в конкурсі Best Marketing Innovations, медійні бюджетні показники (WGRP в ТВ і GRP для інтернету), кількість іміджевих і промокампаній, частка маркетингового бюджету, що виділяється на рекламно-комунікаційну активність.

Докладніше з рейтингом можна познайомитися за посиланням.



ЩОРІЧНІ РЕЗУЛЬТАТИ УЧАСТІ УКРАЇНСЬКИХ АГЕНТСТВ У РЕКЛАМНИХ ФЕСТИВАЛЯХ "ПІДСУМКИ РОКУ"

Дані підрахунків вказують на успішність кожного з агентств в тій або іншій рекламній дисципліні. Після перегляду результатів всім гравцям рекламно-комунікаційного ринку України стає відомо, хто створював протягом року кращі принти, digital-проекти, кампанії маркетингових сервісів, найбільш креативні рекламні ролики, тощо. Це не рейтинг, але тим не менш такого роду індикатор корисний як агентствам, так і клієнтам.

При підрахунку результатів агентства не розділялись за спеціалізаціями, як у Рейтингах креативності та майстерності або Рейтингах ефективності за спеціалізаціями. Сума балів складається за підсумками фестивалей реклами з 1 січня до 31 грудня поточного року.

З появою об’єднаних рейтингів, які у наступних сезонах стануть основними і не будуть формуватись рейтинги агентств за спеціалізаціями, то результати участі українських агентств у рекламних фестивалях набудуть додаткової цінності.

Для підведення підсумків було вибрано 9 фестивальних конкурсів: Film & Film Craft, Print & Outdoor, Radio, Digital, Design, Marketing Services, Creative use of Media, Branded Content, Advertising Campaign.

 

 

Календар фестивалів і коефіцієнтів сезону 2017/2018 за посиланням.