Всеукраїнська рекламна коаліція представляє 5-річний прогноз розвитку рекламного медіа ринку України

04.02.2019

Звичайно, будь-які прогнози – і в економіці, і в політиці, і в спорті, і навіть метеорології – мають імовірнісний характер.

Тим більше, коли мова йде про довгострокові прогнози для українського рекламного ринку. В цьому випадку ринкове моделювання, побудоване на двох основних факторах – зростанні реального ВВП та інфляції, настільки вразливе, наскільки може бути не стабільним, наприклад, валютний курс, або політична ситуація в країні.

І тим не менш:

- знаючи, що на інших ринках і в інших галузях такі довготривалі прогнози робляться, при всіх тих же нестабільних вихідних,

- розуміючи потреби багатьох гравців ринку в отриманні орієнтирів, що дозволяють робити власні стратегічні прогнози,

ВРК зважилася (вперше!) зробити 5-річний прогноз розвитку рекламного медіа ринку України.

Індустріальний прогноз базується на консолідованих даних, отриманих в результаті опитування 5-ти провідних українських рекламних медіа груп: Dentsu Aegis Network, Publicis Groupe, GroupM, OMD, razom communications. Кожна з цих груп побудувала свою математичну модель, засновану на прогнозному зростанні ВВП, щорічній інфляції, коливанні валютного курсу.

ВРК усереднило отримані значення.

 

2014

2015

2016

2017

2018

2019

2020

2021

2022

2023

Зростання рекламного медіа ринку

-20.3%

+0.6%

+27.6%

+32.0%

+27.7%

+26.8%

+20.5%

+18.6%

+16.9%

+16.4%

 

факт

прогноз

 

Для більшої динамічності в спеціальній таблиці також наводяться значення попереднього періоду.

Очевидно, що рекламний медіа ринок після свого масштабного падіння в 2014 році продовжить розпочатий в 2016 році ріст. При цьому логічно припустити, що зростання ринку буде поступово сповільнюватися, зближуючись з природною динамікою реального ВВП і економічною інфляцією.

Останні 4 роки рекламний ринок йшов зі значним випередженням, відновлюючись після кризи, але вічно це відбуватися не може. 

Максим Лазебник, генеральний директор ВРК