Всеукраїнська рекламна коаліція представляє 5-річний прогноз розвитку рекламного медіа ринку України
04.02.2019Звичайно, будь-які прогнози – і в економіці, і в політиці, і в спорті, і навіть метеорології – мають імовірнісний характер.
Тим більше, коли мова йде про довгострокові прогнози для українського рекламного ринку. В цьому випадку ринкове моделювання, побудоване на двох основних факторах – зростанні реального ВВП та інфляції, настільки вразливе, наскільки може бути не стабільним, наприклад, валютний курс, або політична ситуація в країні.
І тим не менш:
- знаючи, що на інших ринках і в інших галузях такі довготривалі прогнози робляться, при всіх тих же нестабільних вихідних,
- розуміючи потреби багатьох гравців ринку в отриманні орієнтирів, що дозволяють робити власні стратегічні прогнози,
ВРК зважилася (вперше!) зробити 5-річний прогноз розвитку рекламного медіа ринку України.
Індустріальний прогноз базується на консолідованих даних, отриманих в результаті опитування 5-ти провідних українських рекламних медіа груп: Dentsu Aegis Network, Publicis Groupe, GroupM, OMD, razom communications. Кожна з цих груп побудувала свою математичну модель, засновану на прогнозному зростанні ВВП, щорічній інфляції, коливанні валютного курсу.
ВРК усереднило отримані значення.
|
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
2021 |
2022 |
2023 |
Зростання рекламного медіа ринку |
-20.3% |
+0.6% |
+27.6% |
+32.0% |
+27.7% |
+26.8% |
+20.5% |
+18.6% |
+16.9% |
+16.4% |
|
факт |
прогноз |
Для більшої динамічності в спеціальній таблиці також наводяться значення попереднього періоду.
Очевидно, що рекламний медіа ринок після свого масштабного падіння в 2014 році продовжить розпочатий в 2016 році ріст. При цьому логічно припустити, що зростання ринку буде поступово сповільнюватися, зближуючись з природною динамікою реального ВВП і економічною інфляцією.
Останні 4 роки рекламний ринок йшов зі значним випередженням, відновлюючись після кризи, але вічно це відбуватися не може.
Максим Лазебник, генеральний директор ВРК