Всеукраїнською рекламною коаліцією прийнято новий індустріальний стандарт - «Технічний регламент розробки інтернет-проекту»

13.09.2018

Digital Developers Committee ВРК створив документ, що регламентуватиме технічні вимоги та стандарти щодо розробки і впровадження інтернет-проектів для гравців рекламно-комунікаційного ринку.

 Рекламно-комунікаційна індустрія, як і будь яка інша, потребує для свого функціонування і особливо розвитку, дії певних загальноприйнятих правил, однозначного тлумачення всіма гравцями ринку професійних термінів, процедур, тощо.

 Наразі рекламний ринок України страждає від істотної проблеми, що полягає у нерозумінні базових процесів, що відбуваються при розробці інтернет-проектів.

 При цьому зазначене нерозуміння починається з моменту вибору компанії-розробника і закінчується прийомом готового проекту. Тобто стосується будь-якого етапу розробки.

 Для того, аби клієнтові стало зрозуміліше та комфортніше під час комунікації із потенційними підрядниками і розробниками, було вирішено створити «Технічний регламент розробки інтернет-проекту».

 Документ зрозуміло і детально визначає весь процес розробки, надає класифікацію проектів, вимоги до інформації, яку має представити клієнт, технічні вимоги до проекту, що знаходиться у процесі реалізації, та перелік популярних на даний момент технологій.  Сподіваємось, що Регламент допоможе клієнту зрозуміти до чого йому необхідно бути готовим, як номінально має проходити процес розробки, яка команда має бути у розробника та якою він має володіти кваліфікацією та експертизою.

 Основною метою Регламенту є досягнення консенсусу між розробником і клієнтом, однакової інтерпретації процесу розробки та взаєморозуміння задля досягнення бажаного результату.

 Як і будь-який індустріальний стандарт, документ має рекомендаційний характер. Але ВРК сподівається що, якщо всі компанії-розробники (або хоча б більшість) будуть дотримуватися бізнес-підходів, що також наведені у регламенті, то клієнти будуть відчувати себе набагато комфортніше на ринку, не губитимуться поміж інколи зовсім протилежними пропозиціями та умовами.  Регламент стане у нагоді і безпосередньо розробникам, адже він упорядковує етапи робіт, дає рекомендації для ефективної реалізації проекту, обов’язкові та бажані вимоги до проектів. 

 «Вже давно пройшли ті часи, коли сайт був просто гарною картинкою. Зараз сайт – це повноцінний інструмент для бізнесу та просування бренду на ринок. І як будь-який інший інструмент, його потрібно правильно створити та вміло користуватися у подальшому, не забуваючи при цьому, що він має вирішувати задачі споживачів, бути зручним для співробітників Клієнта (саме з ним і працювати), використовувати найновітніші технології та підходи. При цьому створення такого проекту вимагає повноцінної активації двох сторін – Замовника та Розробника.

Цей документ спрямований з одної сторони на те, щоб показати нашу кухню – що відбувається із проектом, хто бере участь у його розробці, а з іншої сторони, допомогти клієнту зробити співпрацю більш легкою, прогнозованою та зрозумілою. Це така собі дорожня карта, ознайомившись із якою у Клієнта буде чітке розуміння послідовності, відповідальності та очікуваного результату. І результатом роботи такої Команди стане ефективний проект, яким можна пишатися.» – коментує Ірина Муштіна, співзасновниця DDC, керівник команди, що працювала над розробкою цього документу.

 Даний документ був складений на основі аналізу сучасного процесу розробки та впровадження інтернет-проектів провідних українських і міжнародних компаній (digital розробників).

 Регламент та додаток до регламенту доступні за посиланнями.