Дістатися зірок дизайну: історія Ольги Ужикової

16.08.2018

 Продовжується прийом робіт на конкурс Ukrainian Design: The Very Best Of 2018, що популяризує український дизайн на міжнародній арені та допомагає молодим талантам заявити про себе на ринку. Переможець конкурсу Ukrainian Design: The Very Best Of 2017, продуктовий дизайнер Ольга Ужикова,  розказала свою історію успіху.

 

Поділіться, будь ласка, чи важко молодим талантам в Україні підкорювати вершини?  

Я вважаю, що як і будь-де у світі, головне – це наполегливість та постійна праця над собою. Будь-яка людина може досягти успіхів, якщо дійсно цього хоче. Але неможливо підкорити вершину, навіть не починаючи йти угору.

 

Розкажіть свою історію. Чому обрали дизайн?

Я за освітою економіст, та вже на перших курсах зрозуміла, що це не та справа, якою я б хотіла займатися. Мене тягнуло до чогось більш креативного, я замислювалася над дизайном одягу (що не дивно для дівчини), але все ж так не була впевнена, що це саме “Воно”, тому продовжила навчання. Я пропрацювала 3 роки менеджером з розвитку у торговельно-розважальному центрі, але все більше в мене з’являлися думки, що я займаюся не своєю справою. І ось я випадково побачила рекламу курсів веб-дизайну, відразу вирішивши на них записатися. Тепер я нарешті відчуваю, що я на своєму місці.

 

Кого ви вважаєте ідолом світового дизайну? А українського?

Як продуктовий дизайнер, я вважаю, що  неможливо оцінити дизайнера за його портфоліо чи кейсами на Behance або Dribbble, показником є те – яким вийшов кінцевий продукт, те наскільки він вирішує проблеми користувачів та на скільки він ефективний для бізнесу. А гарний продукт –  це результат роботи всієї команди, не тільки дизайнера. Тому  я можу виділити тільки команди, які створюють гарні продукти. Серед українських – це Macpaw та Readdle.

 

Розкажіть про своє робоче місце. Це правда, що творчий безлад – теж порядок? Чи це міф і зараз у дизайнерів переважає сфера акуратного мінімалізму навіть за робочим місцем?

На жаль, порядок на робочому місці – це не про мене. Це стосується і робочого стола на комп'ютері (з нетерпінням чекаю оновленої Mac OS, яка буде автоматично згруповувати ярлики на робочому столі). Коли я працюю, я не помічаю, що відбувається навкруги. Моє робоче місце може бути будь-де,  аби тільки поряд був мій ноутбук. Я можу працювати у літаку, потягу, автомобілі, кафе, на кораблі та дивані… Що стосується робочого місця в офісі, то крім ноутбука, блокнотів та олівців, у мене ще є декілька кактусів, стікерів та листівок. Раніше я працювала за планшетом Wacom, а зараз мені повністю вистачає тачпаду (у мене немає мишки і ще з жодною із них мені не було комфортно працювати).

 

Що вас надихає?

Мене надихає, коли я бачу, що моя робота є корисною. Коли отримую фідбеки користувачів та клієнтів і розумію, що все це було недаремно. Мене надихає безмежність дизайну.  Якщо замислитися, то у всьому з чим ми взаємодіємо є дизайн і він не обов'язково має бути загнаним у рамки інтерфейсу.

 

Ваші улюблені дизайн-проекти за останній рік/роки?

FitWave – бо це перший власний проект. Це мобільний додаток, який допомагає виконувати фізичні вправи у правильному ритмі. Улюблений, бо при роботі над цим проектом необхідно було виходити за рамки стандартної дизайнерської роботи.

CTemplar – email платформа для відправки зашифрованих листів. Робота над цим проектом включає декілька продуктів, серед яких веб-платформа, мобільний додаток, bitcoin mixer, drive, newsта ще декілька продуктів над якими ми скоро почнемо працювати. Я люблю цей проект за багато речей: круту команду, вирішення нетривіальних проблем та постійний рух уперед.

LifeHouse – американський стартап метою якого є переосмислення традиційного поняття “хостел”. Це поєднання інноваційних технологій та сучасного готельного простору із доступністю бюджетних готелів та хостелів. Це була моя перша робота у продуктовій компанії, і це зовсім інший та дуже корисний досвід. Ми працювали над вирішенням багатьох проблем, основною з яких була зміна відношення людей до хостелів. Це довгий шлях, на якому постійно треба йти на компроміси між користувачами та бізнесом.

CrisisCleanUp – це проект над яким ми почали працювати нещодавно. Це платформа яка дозволяє благодійним  організаціям координувати свої дії під час стихійних лих та найбільш ефективно використовувати свої ресурси під час допомоги постраждалим.  Я у захваті від ідеї, від команди, а також від того, що вже перші тестування прототипів дають гарні результати.

 

Що вам дала участь в конкурсі Ukrainian Design: The Very Best Of 2017? Який досвід ви отримали опісля?

Участь у конкурсі була ще одним кроком на шляху боротьби зі своїми страхами. Це такий собі вихід із зони комфорту. Перемога стала приємною несподіванкою, і ще раз підтвердила, що не потрібно зупинятися, не потрібно стояти на місці чи чогось боятися, треба постійно рухатися вперед.

 

 Чи порадите ви брати участь у конкурсі своїм колегам/друзям? Чому?

Так, звісно. По-перше, як я вже зазначила, треба постійно рухатися вперед і кидати собі виклики. По-друге, це можливість подивитися як сприймаються твої роботи. Для тих, хто не впевнений у собі – це можливість отримати підтримку та зрозуміти, що вони на правильному шляху. Для вже досвідчених дизайнерів – це спосіб не розслаблятися та можливість замислитися над своїми помилками.

 

 Яка, на вашу думку, основна місія та ідея конкурсу?

Я вважаю, що цей конкурс створено для того, аби розвивати дизайн-ком’юніті в Україні, а також дати можливість кожному показати свої сили та позмагатися з відомими дизайн-агентствами. Конкурс Ukrainian Design: The Very Best Of – це невеликий поштовх для тих, кому такого поштовху не вистачає.

 

Ukrainian Design: The Very Best Of 2018 відбудеться у рамках тижня креативності Ukrainian Creative Week, що пройде з 23 по 26 жовтня за адресою проспект Академіка Глушкова 1, павільйон №13 у Арт-резиденції ВДНГ.

Окрім безлічі корисних семінарів, що сповнені практичних реальних кейсів від лідерів індустрії, нетворкінгу, нових знайомих та Церемоній нагородження, пройде експозиція робіт-фіналістів Ukrainian Design: The Very Best Of 2018.

Нагадуємо, що дедлайн подачі робіт вже 31 серпня.

У разі запитань ви можете звернутись до оргкомітету: festival@vrk.org.ua – Катерина Грабовська, contest@vrk.org.ua – Юлія Смійчик, +38 (044) 490 90 30.