Вибір Рекламодавця (Advertiser’s Choice)-2018
03.12.2018Всеукраїнська Рекламна Коаліція (ВРК) провела чергове дослідження Advertiser's Choice (Вибір рекламодавця), за результатами якого складено рейтинги агентств, які були названі клієнтами в якості своїх потенційних майбутніх партнерів.
Методика дослідження незмінна: членам журі Effie Awards Ukraine, що представляють рекламодавців, було запропоновано взяти участь в анонімному опитуванні та назвати агентства, з якими б вони хотіли попрацювати для вирішення ряду креативних, медійних чи інших комунікаційних завдань.
Відповіді 92-х членів журі (в минулому, 2017 році було 72 анкети) прийняті за 100%. Результати дослідження наведені у вигляді ранкінгу, критерієм для певного ранку послужив відсоток клієнтів, які вказали агентство.
При цьому, аналогічно торішньому дослідженню, спеціалізація агентств – креативні, медіа, дизайн, digital, pr, маркетингові сервіси і т.д. – значення не мала. Питання анкети стосувалися завдань, що стоять перед рекламодавцем. Які укрупненно були виділені в три блоки: Креатив (рекламна кампанія, окремі її елементи), Медіа (баїнг, планування, інші медіа завдання), Маркетингові сервіси і PR (trade, consumer marketing, івенти, спонсорство і т.д.).
З анкети була виключено термін «тендер» і замінений на фразу «хотіли б бачити серед своїх партнерів, виконавців ...». Оскільки digital сьогодні обов'язкова складова будь-якої комунікаційної задачі – креатив, медіа, маркетинговий сервіс і т.д. – то виділяти окремий digital напрям ВРК порахувало недоцільним.
«Ідеальність» умов для співпраці – відсутність будь-яких обмежень (мережевих контрактів, тимчасових і грошових рамок, конфліктів бізнес-інтересів і т.д.) – залишилася колишньою.
Також, в ВРК не редагували анкетні дані. Якщо в анкеті фігурував холдинг, а не конкретне агентство, або вибір якогось рекламодавця здавався, м'яко кажучи, дивним і неочевидним, то так все і залишалося. Формула «клієнт завжди правий» була прийнята за абсолют.
ЧАСТИНА 1. КРЕАТИВНІ ПАРТНЕРИ
(розробка рекламної кампанії, стратегії комунікацій, сценаріїв рекламних відео та радіо роликів, макетів і повідомлень для зовнішньої, друкованої та інтернет реклами, дизайн і т.д.)
N п/п |
Агентство |
% клієнтів |
1 |
Fedoriv |
35 |
2 |
Banda |
28 |
3 |
BBDO |
27 |
4 |
Tabasco |
20 |
5 |
Havas* |
16 |
6 |
THINKMcCANN |
12 |
7-8 |
Rockets |
11 |
7-8 |
Saatchi&Saatchi |
11 |
9-11 |
Aimbulance |
10 |
9-11 |
Bart&Fink |
10 |
9-11 |
Twiga Idea |
10 |
12 |
TBWA |
8 |
13-14 |
Leo Burnett |
5 |
13-14 |
MullenLoweAdventa |
5 |
15-21 |
Grape |
4 |
15-21 |
Havas Digital |
4 |
15-21 |
ISD Group |
4 |
15-21 |
Kinograf |
4 |
15-21 |
Ogilvy |
4 |
15-21 |
Postmen |
4 |
15-21 |
Y&R |
4 |
22-24 |
NGN Agency |
3 |
22-24 |
Scholz&Friends |
3 |
22-24 |
Serviceplan |
3 |
25-37 |
Belka&Strelka, CF Digital, Isobar, Linea 12/ETC, Michurin, MadCats, ProvidDDB, Publicis, Sablya, ToughSlateDesign, UM, UTC, Крила Брендинг |
2 |
І ще 23 агентства були згадані в анкетах тільки один раз.
______
* в цьому рядку таблиці відразу два агентства Havas Ukraine (5%) і Havas Kyiv (1%), решта 10% набрані якимось узагальнюючим Havas-ом.
ЧАСТИНА 2. МАРКЕТИНГОВІ СЕРВІСИ І PR
Рейтинг агентств, яких би хотіли бачити рекламодавці в якості партнерів/виконавців наступних рекламно-комунікаційних послуг: Trade & Consumer Marketing, PR-супровід, спонсорство, івенти і т.д.
N п/п |
Агентство |
% клієнтів |
1 |
Havas Engage |
17 |
2-3 |
Adsapience |
10 |
2-3 |
Talan group |
10 |
4-5 |
Gres&Todorchuk |
9 |
4-5 |
Hoshva* |
9 |
6-7 |
Rockets |
8 |
6-7 |
Twiga |
8 |
8 |
Full Contact |
6 |
9 |
NGN Agency |
4 |
10-11 |
Linea12/ETC BTL |
3 |
10-11 |
MEX Advertising |
3 |
12-25 |
Medinform, B4B, Nebo, S’Event, Magic Factory, Plombir, All Motion, Noblet Media, Aimbulance, OS Direct, Be It, Event Academia, TBWA, RAM360 |
2 |
І ще 46 (!!) агентств були згадані в анкетах тільки один раз.
______
* ВРК надає право Оксані Гошва самій вирішити, яке з її двох агентств займає цей рядок таблиці.
ЧАСТИНА 3. МЕДІА ПАРТНЕРИ
Рейтинг агентств, яких би хотіли бачити рекламодавці в якості партнерів/виконавців послуг з медіа планування, медіа баїнгу, консалтингу та інші, як all-media, так і в окремих медіа каналах, включаючи Інтернет.
N п/п |
Агентство |
% клієнтів |
1 |
Carat |
30 |
2 |
Maxus Sigma (incl. Sigma Digital) |
15 |
3-4 |
Optimum Media OMD |
14 |
3-4 |
Starcom |
14 |
5 |
Mindshare |
13 |
6 |
OMD Media Direction |
12 |
7 |
Vizeum |
10 |
8-9 |
Initiative |
9 |
8-9 |
MediaCom |
9 |
10 |
Zenith |
8 |
11-12 |
Havas Media |
7 |
11-12 |
Netpeak |
7 |
13-14 |
Dentsu Media |
5 |
13-14 |
Isobar |
5 |
15 |
UM |
4 |
16-23 |
Admixer, Dievo, Hoshva Dgtl, IPlace, Media Expert, Publicis, Spark Foundry, UA Master |
3 |
24-33 |
Aimbulance, Agama Communication, CF Digital, StarlightMedia, MediaScope, Grape, Marker Consulting, MadMedia, MediaFirst, Nostra Communication |
2 |
І ще 24 агентства були згадані в анкетах тільки один раз.